В ВР Украины подан интересный закон. Ссылка на страницу законопроекта
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webp ... 3511=63192
Ссылка на скачивание текста законопроекта
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webp ... 401=442669
Что интересно, вкратце.
1) Законопроект предлагает присваивать гражданам Украины почётное звание "коллаборационист".
2) Звание присваивается не решением суда, а решением специальной "Комиссии по рассмотрению фактов коллаборационизма"
3) "Коллаборационист" поражается в гражданских правах на 15 лет, в случае добровольного сотрудничества с Комиссией на 10 лет, в случае злостного отрицания вины дело передают для уголовного преследования.
4) Указать на "коллаборациониста" может как сама Комиссия, так и любой неравнодушный гражданин.
5) Срок давности для привлечения гражданина к рассмотрению дела Комиссией составляет 20 лет с момента окончания боевых действий.
Несколько прямых цитат
....
Стаття 8. Гарантування права на захист
1. Особа має право бути вислуханою Комісією шляхом надання пояснень та/або заперечень у письмовій, усній чи іншій формі до надання висновків за результатами розгляду матеріалів перевірки щодо колабораціонізму.
2. Комісія зобов’язана здійснювати інформування залучених до процедури перевірки осіб згідно з цим Законом.
Стаття 9. Обмеження у часі щодо термінів виконання та терміну перевірки
1. Термін проведення перевірки осіб в порядку, встановленому цим Законом, не може перевищувати двадцяти років з дня закінчення агресії проти України та / або збройного конфлікту, факт чого засвідчується постановою Верховної Ради України.
....
....
Стаття 10. Форми колабораціонізму в розумінні цього Закону
......
......
9) торговельно-економічну війну, вчинення дій, направлених на виснаження української економіки і підриву суспільно-політичної стабільності з метою знищення держави Україна;
10) здійснення інформаційно-психологічної війни, приниження української мови і культури, публічна наруга над Державним Прапором України, Державним Гербом України або Державним Гімном України, фальшування української історії, формування засобами масової комунікації альтернативної до дійсності викривленої інформаційної картини світу
.......
.......
2. Дії окремих осіб, які співпрацюють з ворогом, сприяють або надають ворогу допомогу під час здійснення агресивних дій, при розгортанні збройного конфлікту проти України та щодо яких застосовуються обмеження, визначені в цьому Законі, та розкривається інформація, можуть бути виражені, але не виключно, в наступному:
1) організація масових заходів політичного характеру (мітинги, демонстрації, пікетування, страйки), в рамках співробітництва з ворогом, з метою сприяння та надання йому допомоги у здійсненні агресивних дій, розгортанні збройного конфлікту проти України, підтримки органів, самопроголошених чи створених ворогом, які виконували чи виконують на тимчасово непідконтрольній Україні території функції, властиві органам державної влади чи органам місцевого самоврядування, а також, активна участь у таких заходах з метою підтримки;
2) неодноразове розміщення для загального перегляду у соціально орієнтованому ресурсі мережі Інтернет закликів до підтримки дій ворога у здійсненні ним агресивних дій, розгортанні збройного конфлікту проти України; закликів до підтримки органів, самопроголошених чи створених ворогом, які виконували чи виконують на тимчасово непідконтрольній Україні території функції, властиві органам державної влади чи органам місцевого самоврядування, а також розповсюдження такої інформації в мережі Інтернет з метою забезпечення зазначеної підтримки;
Стаття 11. Основні засади проведення перевірки щодо колабораціонізму
......
......
2. Перевірку щодо колабораціонізму може бути проведено за ініціативою особи, яку має бути перевірено, за рішенням Комісії, за результатом звернення третіх осіб та у випадках, що визначені цим Законом як обов’язкові.
2. Обмеження щодо осіб, визначених відповідно до цього Закону колоборантами, застосовуються на строк 15 років.
3. До особи, яка вперше вчиняла дії, визначені у цьому Законі як колабораціонізм, якщо вона щиро покаялася, активно сприяла роботі Комісії, зокрема надавала докази щодо діяльності інших осіб, за рішенням Комісії обмеження можуть бути застосовані строком на 10 років.
4. Якщо особі, визначеній відповідно до цього Закону колоборантом, за вчинення злочину призначене відповідно до Кримінального кодексу України покарання у вигляді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, обмеження, встановлені цим Законом, застосовуються на строк, який визначається як сума строку покарання і 15 років.
Стаття 14. Статус Комісії
1. Комісія є уповноваженим органом з питань розгляду справ щодо колабораціонізму.
2. Комісія є допоміжним органом, утвореним Президентом України для забезпечення реалізації його повноважень в сфері національної безпеки та оборони.
......
......
4. Комісія складається з п’ятдесяти членів. Комісія здійснює свою діяльність у п’яти колегіях, до кожної з яких входить десять членів Комісії. Колегія Комісії діє від імені всієї Комісії.
.....
.....
7. Для забезпечення діяльності Комісії утворюється секретаріат і можуть бути утворені територіальні підрозділи.
Стаття 16. Повноваження Комісії
1. До повноважень Комісії належить:
1) збір та здійснення перевірки інформації щодо сприяння окремих осіб ворогу у здійсненні агресивних дій, розгортанні збройного конфлікту проти України, включаючи підтримку органів, самопроголошених чи створених ворогом, які виконували чи виконують на тимчасово непідконтрольній Україні території функції, властиві органам державної влади чи органам місцевого самоврядування може та затвердження висновків щодо колабораціонізму;
2) надання роз’яснень особам, які перевіряються, про їх права і обов’язки;
3) сприяння в реалізації таких прав і обов’язків;
4) забезпечення доступу особам, які мають на це право, до матеріалів перевірки, надання їм інформації про стан перевірки, зокрема за їх зверненням;
5) направлення запитів та отримання, відповідно до цього Закону, від державних органів влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб документів та відомостей, необхідних для проведення перевірки та надання висновку;
6) залучення до участі в перевірці осіб, які сприяють перевірці;
7) проведення огляду місця та речей, призначення експертизи, якщо це необхідно для проведення перевірки;
використання технічних засобів для фіксації окремих процедурних дій.
Стаття 19. Докази
....
....
3. Джерелами доказів можуть бути: пояснення учасників процесу перевірки; документи; пояснення свідків; висновки або пояснення експертів; пояснення або консультації спеціалістів; інформація, розміщена в мережі Інтернет; інформація, отримана Комісією за результатом надіслання запитів до фізичних, юридичних осіб, об'єднань громадян, суб'єктів владних повноважень та інші джерела інформації, не заборонені законом.
.....
6. Служба зовнішньої розвідки України та Служба безпеки України надають Комісії сприяння у зборі доказів.
6. Особа, що перевіряється, має право бути вислуханою Комісією. Право бути вислуханим реалізується шляхом надання особою Комісії своїх пояснень та заперечень у письмовій чи усній формі. Заслуховування не проводиться, якщо:
1) необхідно вжити негайних заходів для запобігання заподіянню шкоди чи для захисту публічних інтересів;
2) відповідно до закону вимагається негайне прийняття рішення;
3) прохання заявника є очевидно безпідставним.
Юридического текста много, но если ободрать шелуху, то в Украине хотят образовать внесудебный орган с широкими полномочиями, с правом прослушки, перлюстрации и любого рода слежки за человеком. Орган, назначаемый лично Порошенко.
Какой там нах 37-й год...
На любого могут настрочить донос. и человек просто исчезнет.
Жутко будет жить в этой стране...